Hipnoza ericksoniana

Extinderea puterilor creatoare

„Imaginaţia este cea mai puternică însuşire. Imaginează-ţi numai lucruri frumoase şi folositoare. Eşti ceea ce îţi imaginezi că eşti.”

Creativitatea începe cu imaginaţia. Vorbim despre imaginaţie controlată, disciplinată, canalizată. A-ţi imagina înseamnă a concepe ceva, a impregna acel ceva în subconştient. Tot ceea ce se imprima în subconştient capăta expresia formei şi a spaţiului, funcţiei, experienţei şi eventualitătii. Dacă vrei să ai succes, trebuie mai întâi să-ţi imaginezi că ai succes. Dacă vrei să fii bogat, trebuie să-ţi imaginezi mai întâi că eşti bogat.

Atunci când lumea spune: „Este imposibil, nu se poate realiza”, o persoană cu imaginaţie va spune: „Se poate face”. Imaginaţia poate penetra cele mai ascunse colţuri ale realităţii şi poate scoate la iveală secretele naturii.

Ai încredere în imaginaţia ta

Un mare industriaş a declarat cum şi-a început afacerea cu un mic magazin. El spunea: „Obişnuiam să visez la o mare corporaţie, cu filiale în toată ţara”. A adăugat că, sistematic şi în mod regulat, şi-a imaginat clădiri gigant, birouri, fabrici şi magazine, ştiind că alchimia minţii poate urzi învelişul în care vor fi îmbrăcate visurile sale. A prosperat şi a început să atragă către sine, pe baza legii universale a atracţiei, idei, persoane, prieteni, bani şi tot ceea ce era necesar pentru dezvoltarea ideilor sale.

Acest om şi-a folosit cu adevărat imaginaţia şi a trăit cu aceste tipare mentale până când imaginaţia le-a îmbrăcat în formă dorită. A concluzionat: „Este la fel de uşor să-ţi imaginezi că ai succes, cum este să-ţi imaginezi un eşec, dar este mult mai interesant”.

Orice ţi-ai imagina, poţi pune în practică. Îţi impregnezi subconştientul cu imaginea acelei idei, idealul. Sufletul, spuneau anticii, poate vedea lucruri invizibile în mintea ta. Unde este inveția? Unde este noul rol? Unde este acum acea nouă invenţie a ta? În mintea ta. Are formă, aspect şi substanţă într-o altă dimensiune a minţii. Să crezi că o ai acum şi o vei primi.

Imaginaţia – sâmburele acţiunii

Un alt exemplu despre imaginaţia unui om care a dat naştere uneia dintre cele mai de succes afaceri este acela al lui Howard Schultz, „omul Starbucks”. Este nevoie de o persoană cu viziune, curaj şi încredere neştirbită pentru a face să reuşească un nou concept.

Scultz a fost angajat să se ocupe de segmentul de vânzări şi marketing al companiei Starbucks, pe atunci un mic distribuitor de cafea, care avea câteva mici magazine în Seattle. Avea 29 de ani şi era proaspăt căsătorit. El şi soţia sa şi-au părăsit casa din New York City ca să accepte această nouă slujbă.

După aproape un an, Schultz a făcut o vizită comercială în Italia. În timp ce hoinărea prin Milano, a observat cât de importantă era cafeaua în cultura italiană. În mod obişnuit, ziua de muncă începea acolo cu o ceaşcă de cafea, la o cafenea. După serviciu, prietenii şi colegii se întâlneau din nou la cafenea, înainte de a merge spre casele lor. Acesta era centrul vieţii sociale italiene. Scultz a vizualizat cafenelele aşa cum erau şi le-a introdus în America. Acest lucru nu mai fusese făcut niciodată. Dar el credea că poate funcţiona, datorită calităţii cafelei Starbucks.

Scultz şi-a imaginat sute de cafenele Starbucks pe tot teritoriul Statelor Unite ale Americii. Cafenele unde oamenii de afaceri s-ar opri în drum spre serviciu sau unde ar putea veni după serviciu, ca să se relaxeze. Cumpărătorii s-ar opri pentru o cafea rapidă. Tinerii şi-ar da întâlnire la o cafea, mai degrabă decât la un cocteil. Familiile ar putea veni la o cafea înainte sau după vizionarea unui film la cinema.

Aceasta a devenit obsesia lui Schultz. Era hotărât să construiască un lanţ naţional de cafenele, bazat pe modelul cafenelelor italiene, dar proprietarii companiei Starbucks erau reticenţi. Ei erau implicaţi în vânzarea cafelei boabe, restaurantelor pe care le deţineau fiind doar o parte a activităţilor desfăşurate.

Ca să-şi implementeze idealul, Schultz a părăsit Starbucks şi a pus bazele unei companii noi. În 1986, a deschis prima cafenea, în Seattle. A fost un succes imediat. Curând Scultz a mai deschis o cafenea în Seattle şi una în Vancouver. În anul următor, a cumpărat compania Starbucks Coffee şi i-a adoptat numele pentru afacerea sa. Pâna la finalul secolului, Starbucks a devenit o parte a culturii americane şi s-a extins în multe ţări, în toată lumea.

Richard D., un om de afaceri din Los Angeles, a suferit pierderi financiare majore. A cerut îndrumare pentru paşii pe care îi avea de urmat, pentru refacerea vieţii. Era guvernat de un sentiment copleşitor că ar trebui să meargă în deşert. În timp ce medita la acest lucru, i-a venit o idee. I-a împărtăşit ideea unei vechi cunoştinţe, care conducea afacere imobiliară de succes în Los Angeles. I-a spus despre imensul potenţial pe care l-a întrezărit în deşert. A văzut cu ochii minţii oameni care părăseau Los Angeles-ul şi estul Statelor Unite ale Americii, pentru a veni să locuiască în deşert. Cu ochii minţii, i-a văzut construindu-şi case, spitale, şcoli. Prietenul său l-a angajat în vânzări, ca să promoveze dezvoltarea imobiliară a acelui deşert. Succesul i-a adus poziţia de partener în firmă şi astăzi este multimilionar în domeniul afacerilor imobiliare.

Crede şi vei primi

În subconştientul tău există o inteligenţă şi o înţelepciune care îţi vin în ajutor în cazuri de urgenţă, când sunt direct solicitate. Sunt multe, multe asemenea situaţii în care oamenii de ştiinţă, de ex., au primit răspunsuri la rugăciunile lor, atunci când nu puteau primi pe altă cale răspunsul dorit.

Nicola Tesla, un fizician de excepţie, care a adus la lumina cele mai uimitoare inovaţii, spunea că atunci când ideea unei invenţii îi venea în minte, o dezvolta în minte, ştiind faptul că subconştientul va reconstrui şi dezvălui minţii sale toate detaliile necesare ca să pună în practică acea idee. Analizând atent orice posibilă îmbunătăţire, nu pierdea timp corectând defecte şi era în stare să-i dea tehnicianului produsul în formă optimă. El spunea că „invariabil, aparenţele mele funcţionează aşa cum mi-am închipuit. În 20 de ani, nu a existat nici măcar o singură excepţie”. Subconştientul i-a dat toate răspunsurile la invenţiile sale.

Platon credea că totul exista în idei sau imagini gândite în minte, înainte de a primi o realizare exterioară. Există idei false şi idei reale, un mod corect şi unul greşit de a gândi. O idee falsă sau eronată se poate manifesta ca o boală în corp. Ideea lui Robert Fulton s-a manifestat sub forma unei bărci cu aburi, cea a lui Samuel Morse, sub forma telegrafului.

Sunt rodul imaginaţiei ceea ce azi numim televiziune, radio, radar, avioane cu reacţie şi toate celelalte invenţii moderne. Imaginaţia ta este o trezorerie infinită, care eliberează din subconştientul tău bijuterii muzicale, de artă, poezie şi inventică. Te poţi uita la nişte ruine antice, la un templu vechi sau la o piramidă, şi poţi reconstrui amintirile unui trecut apus. În ruinele unei biserici vechi poţi vedea un oraş contemporan, resuscitat la gloria şi frumuseţea de odinioară.

Gândiţi-vă un moment la un arhitect talentat, a ieşit din comun. El construieşte în minte un oraş frumos, minunat pentru cetăţeni, dotat cu piscine, acvariu, centre de recreere, parcuri etc. Poate construi în mintea sa cel mai frumos palat văzut vreodată de ochiul uman. El poate vizualiza clădirile în totalitatea lor, complet finisate înainte de ale preda planurile către constructori. Bogăţiile sale interioare au creat bogaţii vizibile pentru sine şi pentru nenumăraţi alţii.

Eşti arhitectul propriului tău viitor. Te poţi uita la o ghindă şi, cu ochiul imaginaţiei, să construieşti o pădure magnifică, plină de râuri, izvoare şi pârâuri. Poţi popula pădurea cu nenumărate forme de viaţă, mai mult, poţi agăţa un curcubeu de fiecare nor. Te poţi uita la un deşert şi îl poţi revitaliza ca pe un trandafir. Oamenii dotaţi cu intuiţie şi imaginaţie pot găsi apă în deşert, pot crea oraşe acolo unde alţii nu au văzut decât nisip şi sălbăticie.

Imaginaţia dezvoltă creativitatea

Mario A. era un tânăr chimist, care lucra pentru o companie ce încearca să fabrice un anumit colorant, dar a eşuat. Atunci când a fost angajat, i s-a dat această misiune. A ignorat istoria eşecurilor acelui colorant şi a reuşit să-i găsească reţeta corectă fără nici un fel de dificultate.

Superiorii săi au fost uimiţi şi au vrut să-i cunoască secretul. Răspunsul său a fost că şi-a imaginat că avea răspunsul. Presat de către superiori, a spus că a putut vedea cu claritate literele R-A-S-P-U-N-S, pictate cu roşu în mintea lui; atunci a creat un vaccum sub litere, ştiind că, dacă îşi imaginează formula chimică sub litere, subconştientul ar completa-o. În a 3-a noapte, a avut un vis în care formula şi tehnica de realizare a amestecului i-au fost prezentate cu claritate. Acest lucru a dat naştere unei uimitoare promovări într-o funcţie administrativă acestui tânăr chimist.

Fii încrezător până la final, încrezător în fiecare pas al drumului, insistent până la final, ştiind în sinea ta că sfârşitul este sigur, pentru că l-ai văzut. Văzând şi simţind deznodământul, ai descoperit mijloacele de a-l realiza.

Dezvoltă-ţi puterea imaginaţiei

Creativitatea nu este arbitrul exclusiv al artiştilor, inventatorilor sau antreprenorilor. Toţi avem această putere în noi. Tot ceea ce trebuie să facem este să o dezvoltăm şi să o aducem la suprafaţă. Iată câteva sugestii, care te pot ajuta să îndeplineşti acest lucru:

  1. Imaginează-te făcând ceea ce îţi place să faci şi implică-te în acţiune, şi în slujba şi cariera ta se vor întâmpla minuni.
  2. Imaginează-te la nivel mintal perfect şi complet, bucurându-te de succes în cariera ta, trăind într-o casă superbă, cu o familie veselă, plină de voie bună. Perseverează în această imagine mentală şi bucură-te de rezultatele ei miraculoase.
  3. Imaginează-ţi că aportul tău la ţelurile departamentului sau companiei va fi recunoscut de conducere şi iamgineaza-ţi că eşti felicitat pentru acest succes.
  4. Dacă îţi concentrezi mintea asupra unor situaţii legate de serviciu, atunci când eşti departe de serviciu, soluţiile vor apărea adesea complete, fără nici cel mai mic efort.
  5. Vizualizează mintal paşii pe care trebuie să-i faci ca să urci pe o scară ierarhică sau ca să dezvolţi afacerea pe care vrei să o iniţiezi

Edward Harriman şi-a imaginat o cale ferată, care să traverseze America. Cu ajutorul creionului şi al hârtiei, a trasat linii imaginare de-a lungul continentului. Imaginea pe care o avea în minte a fost susţinută de încredere şi speranţă. A revoluţionat industria şi comerţul şi a pus milioane de oameni la muncă dând naştere unor averi imense pentru sine şi pentru alţii.

Imaginează-ţi realitatea dorinţei tale acum şi trăieşte acest rol în imaginaţie. Acţiunea ta interioară trebuie să corespundă cu acţiunea pe care ai efectua-o fizic, după realizarea dorinţei.

De reținut:

  • Oricine poate fi creativ. Nu trebuie să fii Edison sau Bill Gates ca să fii inovator. Ai încredere în capacitatea de a-ţi dezvolta imaginaţia. Depinde de tine să faci asta.
  • Prin capacitatea de a-ţi imagina rezultatul final, poţi avea controlul asupra oricărei circumstanţe sau condiţii. Dacă vrei să obţii realizarea oricărei dorinţe sau plan, fă-ţi o imagine a îndeplinirii sale în mintea ta. Imaginează-ţi constant realitatea dorinţei tale. În felul acesta, ea se va infiltra în subconştientul tău şi practic se va impune spre împlinire.
  • Imaginaţia ta poate îmbrăca şi justifica orice idee sau dorinţă.

Autor: Joseph Murphy


Acest cabinet este avizat de Colegiul Psihologilor din Romania(cod de inregistrare 1 CT 1705).Daca doriti sa va programati, puteti sa sunati la numarul de telefon, care se gaseste, cu un click aici, sau puteti sa completati spatiile libere si sa trimiteti un mesaj

Leave a Reply